13 Kasım 2011

Ek besinler - vol.2

Karan'ın yutmayı öğrenmesi ve belli bir oranda pütürlü yemeye alışması 1.5 ay kadar sürdü. Henüz kahvaltıya geçmemiştik. Zaten bu aylarda çok fazla kahvaltı alternatifi olmuyor. Bal 1 yaşından önce alerji riski taşıdığı için veremiyoruz. Yumurta için 8. ayı beklemek gerekiyor, sarısının dörtte biriyle başlayıp 10 gün arayla artırıyoruz.



2 adet zeytinin kabuğunu soyup çatalla zeytin ezmesi yapıyordum. (Hazır ezmeler genelde koruyucu içerdiği için taze zeytinden yaptım). 1 çay kaşığı krem peynir veya labne kahvaltı için iyi başlangıç oluyor. Beyaz peynire çok daha geç alıştı. Lokma lokma ekmek falan yiyemediği için bu ayda malesef kahvaltı biraz hafif kalıyor. Tahin, zeytin ezmesi, krem peynir ve 2-3 adet bebe bisküvisini karıştırıp ezip veriyorum. Bu karışım pek hoş bir tada sahip olmadığı için Karan zar zor yiyordu. Zaten ilk önce emzirmeden hiç bir şey yemeyi kabul etmiyordu, asıl kahvaltısı anne sütüydü. Daha sonra hazır toz mama vermeyi denedim. Bazı sabahlar kahvaltı karışımı içerikli toz mamadan çok az hazırlayıp, peynir ve zeytini buna karıştırıyordum. Daha kolay kabul ediyordu.

Yumurta sarısına güzel bir başlangıç yaptık. Çok sevdi. Ayrıca peynirle karıştığında tadı daha güzel oluyordu. Haftada 2-3 sefer veriyordum. 1 ay içinde 1 bütün sarı yemeye başladık. İşte o zaman yumurta sarısı ve beyaz peyniri tavada ezip pişiriyordum, bu daha severek yediği bir kahvaltı olmuştu. Yumurta vermediğim günler ise, cicibebe bebek ekmeklerini iyice ezip tahin ve peynirle karıştırıyordum. Zeytin ezmesini de bir lokmada çay kaşığı ile veriyordum. Bu kahvaltının miktarları çok az oluyor ama yine de alışkanlık kazanması için faydası oldu. Bu hazır ekmeklerden 1 paketi bile bitiremedik. Çok kısa sürede geçişler yaşanıyor bu aylarda. Hızlıca tam buğday ekmeğe geçtik tabi iyice ıslanmış ve blenderda inceltilmiş olarak.

9. ayda artık pütür sorunu veya öğürme yaşamadan çok rahatlıkla püre yiyebiliyordu. Artık sorunsuz olarak yediği sebzeler: brokoli, kabak, ıspanak, patates, havuç, yeşil biber, günde 1/4 domates (daha fazlası dokunuyordu), maydonoz, dereotu, nane, kereviz, enginar ilk aklıma gelenler. Özellikle enginar, brokoli ve ıspanak pütür konusunda sorun yaratmayan başlıca sebzeler ve sizi çok zorlamadan süzgeçten geçirebiliyorsunuz. Brokoliyi o kadar çok seviyordu ki, sevmediği birşey verecek olsam ilk önce brokoliyle karıştırarak alıştırıyordum.

Tavuk ilk verdiğimiz et türü. Yanılmıyorsam 9.ayın sonlarıydı. Aslında genelde biraz daha erken verilebiliyor ama Karan ilk dişini 8.5 aylıkken çıkardığı için biz geciktik. Tek bir dişle yemek yemek yine de çok zor tabi :) O yüzden ilk başlarda eti ekmekle blenderdan geçiriyordum. Sadece et ve ekmek gibi ürünler için blender kullandık mecburen. Özellikle balığın kılçık kalma riski de olduğu için iyice blender yapıyordum.

Sebzeleri tek başına ekmekle ve etle karıştırarak veriyordum. Zaten tek tek tatlarına alışmasının ileriki yaşta yemek seçmemesi için gerektiğini tüm doktorlar söylüyor.

10. ayda sıralamaya başlayan oğlumun enerji ihtiyacı artmıştı. Daha çok mama yiyordu. Günde 4 öğün mama ve 4-5 öğün anne sütüne oturmuş bir düzenimiz vardı.  Geceleri hala 3-4 sefer meme emmek istiyordu. Yoğurda iyice alışmıştı ve günde 200gr kadar mutlaka tüketiyordu. 8. ayda suyu da sevmeye başlamıştı ve artık günde 800ml kadar su tüketiyordu.

Hiç yorum yok: