10 Kasım 2011

CRP ve Amnion Sıvı Sızıntısı

Bu öyle havalı bir müzik grubu adı gibi görünse de alakası yok. C-Reaktif Protein kelimesiyle tanışmamız 5. ayımı doldururken oldu.

Doğumdan önce son defa sinemaya gidişim Avatar filmine denk gelir. Filmin efektlerinin yarattığı yüksek ses yüzünden Karan o kadar çok stres yaşadı ki, midemi bulandırana kadar tekme attı, döndü ve en sonunda o filmin son yarım saatinde uyumuşum. (herkes "aaaa avatar'da uyudun mu yok artık" diyebilir, buyrun!)



Filmden çıktığımızda kendimi pek iyi hissetmiyordum ve birkaç adım sonra idrar kaçırması gibi bir ıslaklık hissettim. Ancak tabi ki idrar değil, amnion sıvısıydı. Hafif pembemsi, çamaşırımda yaprak ped olmasına rağmen çamaşırımı ıslatacak miktarda. Çok korktum ve hemen doktorumu aradım. "Gezinme, yat evde ve en yakın zamanda gel" dedi.


Birkaç gün içinde doktoruma gittim. Sonuç olarak, bebeğin bulunduğu kesenin, yukarı tarafında olmasını umduğumuz bir yırtıktan hafif bir su sızıyor olabileceğini öğrendik. Tehlikeli olmayabilirdi ama dikkate değerdi. Mümkün olduğunca ani olmayan ve sakin hareketlerde bulunup, mümkün olduğunca yatmam gerekiyordu.

CRP'ye gelince, C-reaktif Protein. Vikipedi şu şekilde açıklıyor:

C-reaktif protein, sıkça kullanılan kısaltması ile CRP, iltihabi reaksiyonlar sırasında kanda miktarı artan ve karaciğer ile yağ hücreleri tarafından üretilen akut faz reaktanları adı verilen proteinlerden biridir.

Bu testi hemen hemen 15 günde bir tekrarlayarak kanımda herhangi bir enfeksiyon var mı diye kontrol edildi. Zira bu tür bir enfeksiyon, kesedeki yırtıktan bebeğe ulaşabilirdi.

Daha doğuma 3 ay vardı ve ben bu 3 ayı yatarak geçirmek istemiyordum. Endişem de büyüktü. Bundan sonraki günlerimi sporsuz, sakin ve yavaş yaşadım. Doğuma kadar sık sık bu şekilde bir miktar suyum sızdı ama şansımıza ben çok fazla su tüketirim, o yüzden bebeğin suyu hiç tehlikeli bir azalma yaşamadı CRP düzeyini de sürekli kontrol ederek dikkatli olduk tabi. Doktorum bana turnusol kağıtları verdi, sıvı bu kağıtta renk değişimine sebep oluyor ve biz sızıntının amnion sıvısı olup olmadığına bu şekilde emin oluyorduk.

Karan iri bir bebekti. Kilosu hep ileride oldu. O nedenle 7.ayım dolarken karnım bir hayli büyümüş ve amnion sıvı sızıntısı sıklaşmaya başlamıştı. Biz, doğuma 2 ay daha var sandığımız günlerde, işe veda ettim ve home office çalışmaya çalıştım. Ancak doğuma pek de o kadar çok zaman yokmuş meğer :)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Turnusol kağıdını nerden aldınız ve nasıl kullandınıx

karanin annesi dedi ki...

Tibbinmalzemeler satan bir websitesinden almistim. Camasiriniza koyuyorsunuz. Amnion sizintisi olursa renk degistiriyor.

Adsız dedi ki...

Sitenin adını verebilirmisiniz ben bulamadım bir türlü

Adsız dedi ki...

https://m.n11.com/turnusol-kagidi-kirmizi-20-strippaket-P157907297

Adsız dedi ki...

Bende de şuan böyle birnsikinti var ama 3 gündür gelmiyor sızıntı yatarak geçiriyorum umut oldunuz. Bana inşallah benim.yavrum da 2 ay dayanır korkuyorum tedirginim yatıyorum surekli bebeğim yaşayacak mi sızıntı durur mu durdu mu düşünmekten kafayı yiyeceğim antibiyotik kullanıyorum bende korkuyorum enfeksiyon bebeğine yada bana ulaşır mi diye sürekli dua ediyorum kafam çok karışık

Adsız dedi ki...

Peki tornusol kağıdını nasıl kullandınız