14 Kasım 2011

Bebek Reçeli

Doktorumuz da yararlandığımız diğer kaynaklar da çocukları şeker ve tuzdan olabildiğinde uzun süre uzak tutmak gerektiğinde hem fikirler.



Zaten artık kendimiz de şeker ve tuzdan olabildiğince uzak duruyoruz. Şu anda evde pişen yemekleri, çok az yağlı ve tuzlu yapıyorum ve Karan da rahat rahat tüketebiliyor, biz de sağlıklı beslenmiş oluyoruz.

Kahvaltı alışkanlığını Karan geç kazandı. Ama ilk günden beri şekersiz marmelat tüketiyor. Mutlaka meyve ile yapıyoruz ve elma ile tatlandırıp biraz da pekmez koyuyoruz. %100 meyve suyu olarak satılan, şekersiz organik meyve suları ve reçeller de elma ile tatlandırılıyor. O yüzden elmayı herşeyde tatlandırıcı yerine kullanıyorum.

Örnek bir tarif vereyim:

200 gr kuru kayısı,
1 elma rendesi (çıkan suyu ile beraber)
2 yemek kaşığı pekmez

Tencereye hepsini koyup, 1 çay bardağı kadar su ile yarım saat kaynatıyorum. Sonra robottan geçiriyorum, eğer Karan'ın yiyebileceğinden daha katı olursa çok az daha su ekleyip biraz kıvamını artırıyorum. Bu ölçüler ile 250-300gr kadar marmelat oluyor. Karan her sabah 2 tatlı kaşığı kadar marmelat yiyor.

Kuru kayısı yerine, kuru erik, kuru üzüm,  veya mevsimine göre taze şeftali, taze incir çok güzel oluyor. Meyveyi kuru seçince tadı daha çok oluyor ama taze meyveden yaparsanız pekmezi 1 kaşık fazlalaştırabiliriz.

Afiyet olsun :)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, 9 aylik oglum icin bu tarifi denedim, bigun kahvaltida guzelce yedi, tesekkuker!
Yalniz ben bir su brdagi kadar su kullanmak zorunda kaldim
Sevgiler

karanin annesi dedi ki...

cok sevindim :) afiyet olsun.

ŞEYDA dedi ki...

Merhaba bu tarifinizi denemk iatiyprum ancak pekmezi pişirmemek gerekiypr diye biliyprum,piştikten sonramı koyuyorsunuz

Unknown dedi ki...

Ben de pekmezin pişirilmemesi gerektiğini hatırlıyorum ılıdıktan sonra konuluyor heralde

Karan'ın Annesi dedi ki...

evet ılıdıktan sonra koyuyorum.