3 Mart 2014

Brokoli Köftesi

Aslında benzer sebze köftesi tariflerim olmuştu. Bu kadın durup durup köfte uyduruyor demeyin, Karan her gün yemek zevkini değiştirince ben de böyle ne uyduracağımı şaşırdım.
Ayrıca şu sıralar 4 yaşına yaklaşan oğlum, bazı sebzeleri denemeyi dahi reddeder oldu.
Genel olarak yemeyi seven bir çocuk ama malum sürekli aynı sebzelerden yemesinden biraz huzursuz oldum. Uzun zamandır yeşil şeyler yemiyor, yeşil mercimek, ıspanak, pazı, brokoli, taze fasulye vb. Kereviz, bamya, kuru fasulye, barbunya tarzı yemekleri tercih ediyor. Kabaktan mücver yapıp içine değişik sebzeler katıyorum ama ondan da bıktı. Hatta biz de bıktık.

Bu yeni köfte böylece ortaya çıktı.


malzemeler:

1 küçük brokoli
kullandığım miktar için referans görseldir
1-2 patates (büyükse 1 adet yetebilir)
2-3 kibrit kutusu beyaz peynir
1 adet pırasa
1 yumurta
1 çay bardağı kadar ekmek kırıntısı
2-3 kaşık un
1 kaşık zeytinyağı
Yarım çay bardağı kadar yoğurdun suyu veya 2-3 kaşık yoğurt
Az sarımsak, kuru kekik, maydanoz, karabiber kimyon, isteğe göre tuz.


Pırasa ve brokoliyi ayrı ayrı robottan geçiriyorum. Vıcığı çıkmamalı.
Patates ve beyaz peyniri birlikte robottan geçiyorum, aynı şekilde o da püre gibi olmamalı, irice kalmalı. (Örneğin yemeklik soğanı doğradığım irilikte diyebilirim. veya rendenin geniş yanıyla rendeleyebiliriz)
Derince kapta tüm malzelemeleri yoğuruyorum. Islak bir karışım oluyor. Bu ıslaklık fırında kurumasını önlüyor.
250C iyi ısınmış fırında, tepsi kağıdına, yassı köfteler şeklinde diziyorum ve yarım saat kadar pişiriyorum.

Brokoliyi çok fazla sevmeyen ben bile bu şekilde oldukça sevdim, özellikle üzerine yoğurt sosla..

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: