14 Kasım 2011

Diş meselesi

İlk dişin kahrını, 4.5 aylıktan 9 aylık olana kadar çeken minik oğlum, her diş çıkarma zamanı aşağıdaki sıkıntıları yaşıyor:

  • Huzursuzluk ve sürekli kucak isteği
  • Uykusunda sık sık bölünme
  • Kaka kıvamının yumuşaması, kaka sayısının artması ve pişik yapar özellikte olması
  • Aşırı salya ve salyanın ağız çevresinde kızarıklıklar yaratması



Bu ağrılı dönemde kullanabileceğimiz bir ağrı kesici var ama ben mümkün olduğunca az vermeye veya vermemeye çalışıyorum. Ancak tam dişin patlamasını tahmin ettiğimiz son gün, 12 saatte bir veriyorum. Çocuğun biraz desteğe ihtiyacı var bence. Bu şekilde biraz daha rahat uyuyor.

Kaka miktarının artması ve sıklaşması, dişin geldiğinin en önemli göstergesi. Her zaman dediğim gibi bu semptomlar Karan için geçerli, bazı bebeklerde ateş ve nezle de eşlik ediyormuş ama biz yaşamadık.
Diş çıkarma döneminde kakanin asidi arttığı için pişiğe neden oluyor. Zaten diş çıkarmaya başlayana kadar Karan hiç pişik olmadı. Dişler çıkmaya başladıktan sonra ve yaz aylarında pişik deneyimlemeye başladık.
Pişik çok zor bir rahatsızlık :( Bunu minimuma indirmek yada en azından merhemlerin tesir etmesini sağlayabilmek için kaka sayısını azaltıcı beslenmeye gitmek gerekiyor. Pirinç, muz, patates gibi gıdalar kaka kıvamını kurutuyor. Kabak, ıspanak gibi sebzeler ise kakayı yumuşatıp sulandırdığı için pişiği tetikliyor. Mamalarda özellikle pirinci artırarak kaka sayısını azaltmaya çalışıyorum. Hiç olmazsa iki kaka arasındaki süreyi uzatınca pişik az da olsa sönmeye zaman buluyor (normal zamanlarda 3 sefer kaka yaparken bu sayı diş döneminde 7-8 sefere çıkıyor).
Salyadaki artış çeneye kadar kızarıklık yaptığı için sık sık yağlı merhem veya krem sürerek bölgeyi korumaya çalışıyorum.

Karan kışın günaşırı banyo yapıyor. Ama diş çıkarırken hergün banyo yapmak ona iyi geliyor. Duygusal rahatlama yaratıyor, pişiğe iyi geliyor.

Bizim diş sürecimiz başlayınca yaklaşık 10-15 günlük sıkıntılı bir döneme giriyoruz. Sıkıntısı az az başlıyor ve dişin çıkmasına 2-3 gün kala maksimum huzursuzluk yaratıyor.

Hiç farketmeden diş çıkaran bebekler duydum, imrendim.

Bu tamamen şans ve bünye meselesi. Keşke daha kolay çıksaydı Karancığımınkiler de :(

Hiç yorum yok: