1 Şubat 2013

Bebek Yorganı Ne Zaman Kullanılır?

Hamileyken yaptığım alışveriş listesinin en başında yastık, nevresim, kenar koruyucu falan vardı. Yorgan olmalı mı olmamalı mı diye bir hayli soruşturmuş düşünmüştüm diye hatırlıyorum.


İlk 1 sene çocuk zaten üstünde örtü tutmuyor. Hareketler hala bebek gibi çırpınma tepinme şeklinde. Yuvarlanmanın tadını çıkarır şekilde her uyandığında, her kıpırdadığında üstünü açıyor.
Uyku tulumu deseniz, sadece 6. ve 9. aylar arası kullanabildik. Karan yaz çocuğu olduğu için, 9. aydan sonra ilk bahar olmuştu ve kalın geldiği için battaniye ile değiştirdik.. Battaniye de durmuyor diye, çıtçıt dikmiştim, uyuduktan sonra yan taraftan çıtçıtlıyordum ki hiç olmazsa gövdesinde bir örtü dursun. Kollar bacaklar örtüyü sürekli protesto ediyor yani. Bu kadar küçükken zaten yorgan ağır ve riskli bebek için.


Battaniye savaşı kısa sürdü, aklı ve gücü yettikçe çıtçıt falan kar etmedi. Ha bir de sinirlenmesi var tabi, "ne bu örtü" der gibi kızgın kızgın bakışı var. Ayaklı penye tulum, içinde çıçıtlı atlet, üzerinde pamuklu yelek şeklinde geçen 2 kış mevsiminin ardından, geçen yaz Karan 2 yaşını doldurdu ve pike dönemine geldik. Örtündü mü dersiniz, tabi ki hayır.

Bu kış başında uyku sorunu hafifleyince, kendini de ifade edebildiği için nihayet, örtünmek istemediğini ama üşüdüğünü anladık. Yani odanın ısısını artırmak gerekiyordu. 23C civarındaki odayı daha çok ısıtmak istersek bu sefer bütün ev cehennem gibi oluyor ve biz uyuyamıyorduk. Bu sefer beşiği kalorifer peteğinin olduğu duvarın önüne taşıdım. Orada ısı daha iyi hissedildiği için ilk birkaç gün sorun olmadı. Ama havanın iyi olduğu zamanlarda bu sefer de bu fazla geldi. Beyefendiye bir türlü beğendiremiyoruz ortamı. Gece uyanmaya başladı.

Kaloriferini kapadım odanın yine döndük 23 derecelere. Gece uyanıyor yanımıza geliyor, yorganı burnuna kadar çekip sabaha kadar uyuyor. Bende ampul yandı : daha hamileyken hevesle aldığım o yorganın zamanı gelmişti işte!


Dün akşam uyumasına 1-2 saat kala çıkardım yorganı, sevdiği nevresime koydum. Ne kadar sevindi görseniz, "hemen uyucam ben" demeye başladı, yatıyor örtünüyor kalkıyor. Yeniden yatıyor gözleri yumuyor da uyku yok tabi :)

Neyse en sonunda uyku saati geldiğinde seve seve örtündü yorganı ve mis gibi uyudu. Sabah baktım yanında boylu boyunca duruyor yorgan, sımsıkı örtünmese de, sıcaklığı varlığı yeterli olmuş gibi. Sanki yanında biri yatar gibi dayanmış ona, mışıl mışıl uyudu 21.30dan sabah 08.00 e kadar.


Demekki bu sorunun cevabını verebilirim artık: 2.5 yaşından önce yorgan almaya uğraşmayın ey sevgili bebek bekleyenler..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

tabiki doğumdan sonra alerji ihtimalinide düşünmek gerekiyor,bebekler için satılan kaz tüyü yorganlar alerjiye yatkın çocuklar için tehlike yaratıyor,ilk ayları yorgansız geçirmeniz bence isabetli olmuş...

Karan'ın Annesi dedi ki...

evet haklısınız, o nedenle doğal merinos dolgulu bir yorgan seçmiştim. aynı zamanda yastık da öyle. Fransada 1.5 yaş civarında yorgan öneriliyormuş ve oda sıcaklığını en fazla 18C-19C öneriyorlar. ama ben sanmıyorum ki bizim ülkemizde bu ısılarda tutulsun, sıcak seven bir toplumuz sanırım :) kendim de 21-22Cnin altında bir hayli üşür uyuyamam.

Unknown dedi ki...

Yorgani nereden almistiniz? Benim de 26 aylik bir kizim var. Ustune hicbirsey ortmek istemiyor. Polar battaniye ortuyorum aninda tekmeliyor,istemiyorum diyor. Ama artik geceleri serin. Belki yorgan kabul eder. Hem hafif hem saglikli hem de isitan bir yorgan ariyorum