5 Şubat 2013

Tuvalet eğitimi tamamlanmak bilmiyor

Karan haftaya 32. ayı dolduruyor, ama hala tuvaletini tuvalete 10 kere yapmış değil.
Bir kaç aydır günlük konuşmalarımız arasında hatırlatma amaçlı 1-2 sefer soruyoruz. Başlarda tuhaf bir sinirlenme oluyordu ama şimdi yerini yavaş yavaş kaale almamaya bıraktı.

Ne renk renk çizgi kahramanlı külotlar, ne renkli lazımlık, ne de mickeyli tuvalet adaptörü işe yaradı. Müzik çalanlardan da almadım artık, onu son koz olarak saklıyorum gibi şimdilik.



Biraz da doğalına bırakmaktan yanayım. Kaka işi oldukça zorlaştı, zira temizlik açısından zorluğunu da bir tarafa bırakalım, poposunu acıtıyor, pişik oluyor. Doğal sonuçlarla bu işin kendiliğinden çözüleceğine inanıyorum, inanmak istiyorum.

Bazı günler zar zor ikna edip bezi çıkardık. Kaza olduğunda, ben hevesle sabretsem de, oğlumun kendine sabrı kalmadı, bıktı yıkanmaktan, üst baş değiştirmekten ve sonunda "bez bağla" dedi. O günlerden beri de bezi çıkarmaya hiç ikna edemedik.

Geçenlerde "çekmecedeki bezler bitene kadar bağlayalım başka bağlamayalım olur mu" dedim. Tamam dedi. Sanırım kavrayamadı, bunun ne demek olduğunu. Unuttu gitti. Bez bitti dediğimde, "gene al" dedi. (Zaten ben de inanmadığım için olsa gerek aslında çoktan almıştım. Bakıyorum bir umutla yine tek paket alıyorum her seferinde, hani o "son paket" budur belki diye)

Şu sıralar sanki yardımcı olmaya çalışırmış gibi bezini kendi götürüp çöpe atıyor, ağzıma bir parmak bal çalmak mıdır nedir anlamadım, nereden çıktı bu heves bilmem.

Geçen cuma, izlediği Callioudan etkilendi sanırım, bir anda "ben de okula gitcem" dedi. "Tabi ki gidebilirsin, çok güzel olur. bir sürü arkadaşın olur ve yeni şeyler yeni oyunlar öğrenebilirsin. Tuvalete yapmaya başlar başlamaz okula gidebilirsin" dedim. Bütün gün "ben de okula gidicem" diye herkese anlattı durdu. Ben de 1-2 sefer daha bu ön koşulu hatırlattım.
Ertesi sabah, Calliou yine okula gidiyordu ve "sevmiyorum bunu, kanalı değiştir" dedi. Kumandayı uzattı. Yıkıldım tabi.(!!)

Düşünüp taşınmış, bezden vazgeçememişti.

"Külot giyelim istersen bugün" dediğimizde, "havııı küyota yapağım" şeklinde açık ve seçik veto ediyor.

BlogcuAnnenin sticker önerisi de aklımda bir yandan. Markette uğur böcekli stickerlar gördüm geçen gün, aldım evde duruyor.(Karan uğur böceğini çok seviyor, "uğcece" diyor) Bakıcımız çok yakında 10 günlük bir fizik tedavi nedeniyle izin alacak ve ben o 10 günü oğlumla başbaşa evde geçireceğim ve bu süreçte stickerları deneyeceğim. Bakalım işe yarayacak mı..






Hiç yorum yok: