1 Ağustos 2013

Kıskanılacaklar Listesi

Çevremizde başka bebeklerle karşılaştıkça ve hamile birini gördükçe Karan için bebek, hamilelik, doğum gibi kelimeler olağanlaştı ve anlamlandı.



Tubitak yayınlarından bir kaç kitabı var. Duygularımız, Dünyamız vb. Son 1 senedir en çok onlarla oyalanıyor. O kitapların bir yerinde illaki aile ile ilgili birşeyler oluyor. Karnı kocaman anneler, veya kardeşini kıskanan çocuklar gibi. Karan da soruyor tabi. Zamanla anlattıkça şu malum konu netleşti: Karan karnımda büyüdü, sığmayacak kadar büyüyünce doktor karnımı kesip çıkardı ve bana verdi. Karnıma nasıl girdiği ise: biz babasıyla birbirimizi çok sevdik ve bu sevgi içimizde minik bir tohum oldu, sonra fasulye kadardı ve sonra büyüdü bebek oldu. Gayet tatmin oldu bu açıklamalarla. Bizim evdeki "ben nasıl oldum" sorusu şimdilik hiç bir skandala neden olmadı bakalım :)

Ama bazen kucağımda uzanırken karnım gurulduyor ve "bebek var bebek varrrrr, duydum sesiniiiii" diye evde sevinçle dört dönüyor, bazen böyle spekülatif hareketleri olmuyor değil yani..
(Aslında Tubitak kitapları genelde 4 yaş ve üzeri ama hikayeleri o kadar güzel ki, ola ki anlaşılmama  durumu olacak bir kısım varsa, hikayenin o kısmını bir şekilde yaşına uygun adapte ederek okuyoruz)

Şimdilerde bu bebek konusuna fazla taktı. Geçen gün küçülen bornozuna bakıp "kardeşim doğunca o giyer bunu" dedi. Bazen soruyorum, "kardeşin olduğunda, O ne yaparsa kızarsın", "oyuncaklarımı devirirse kızarım" diyor. "Peki ne yaparsa sevinirsin", "ona süt içiririm" vs güzel yanıtları oluyor. Ona süt içirince sevinirmiş yani, yesinler :)

Bu şekilde bana bir bir anlattı neye kızar, neyi kıskanır, tembih etti.

İşte kıskanılacaklar listesi:

-Anne-baba
-Bakıcı
-Bisikletlerin hepsi
-Oyuncak arabaların hepsi
-Sevdiği meyveler
-Teyzesi
-Benim kucağım!!
-Benimle uyuma!!
-Sid ve Marsupilami oyuncakları


Kardeşi ile paylaşacakları listesi:

-Küçük kıyafetleri
-çıngırak vb bebek oyuncakları
-gece lambası
-artan havuz bezleri
-küçük ayakkabıları
-klozet adaptörü (kendisi 1 sefer bile beğenip oturmadı, bana "kardeşim kullanır" diye akıl veriyor mösyö)
-beğenmediği herşey
-süt

Bu sabah ağlayarak rüyadan uyandı ve "sen başka bir arkadaşı kucağına almıştın, beni almamıştın" dedi. Ben de "ben yalnızca senin annenim, bir de kardeşin olursa onun annesi olacağım" dedim. Ve o anda yandım! Aile ağacımızı falan çizdik bu durumu izah edebilmek için. "Deden hem benim hem teyzenin babası" diyorum, "kardeş olunca öyle oluyor" diyorum. "Hayır o teyzemin babası, senin baban" değil diye iddia ediyor. Karnımda kardeş olsunmuş, doktor da kesip çıkarsınmış ama ben onun annesi olamazmışım, yalnızca Karan'ın annesiymişim, öyle buyurdu kendileri.


Ardından dedim ki "hem ben başka çocukları da kucağıma alabilirim, mesela annesinin yardıma ihtiyacı olduğunda başka bir bebeği bir süre kucağımda tutabilirim, ama bu onun annesi oldum demek değil, her zaman senin annenim".

Karan ne dese beğenirsin "sen tutma, ben tutarım!" Aldım cevabımı oturdum aşağı!!

Neyse ki "çok kısa bir süre kucağımda başka bir bebek de tutabileceğim" iznini sonunda kopardım.

Ancak kardeşi olduğunda, sütünü o içirirmiş, o uyuturmuş, benim yanımda ikisi birden yatarmış, parkta ben Karan'ı sallayacakmışım, bakıcı ise kardeşini,  vb gibi kuralları da diziverdi..

Neyseki kısa vadede böyle bir planımız yok, yoksa yandık demektir!! Kıskanılacaklar listesi çok kabarık çooook!

Hiç yorum yok: