26 Eylül 2013

Kereviz Yemeyen Kalmasın!!

İddia ediyorum kereviz sevmiyorum diyen herkes bu kerevizi çok sevecek :)

Karan son zamanlarda yemeklere burun kıvırıyor. Aslında blogumu takip edenler bilir, sebzeyi oldum olası yerdi bu çocuk. Ancak sanırım benzer yemeklerden sıkıldı, hem de koca yaz geçti aradan, kerevizin tadını biraz unutmuş sanırım kıştan bu yana.

Birçok sebzeden köfte tariflerim olmuştu, genelde çeşitli şeyleri karıştırmıştım. Bu sefer tek başına yaptım aslında bir nedeni de, şuanda evde başka sebze bulunmaması!

Dolayısıyla uzun lafın kısası, değişik bir formda olursa yer diye düşündüm ve ortaya çıkan güzel bir köfte oldu.

Buyrun tarifi :




1 adet Kerevizin rendesi (oldukça büyük)
1 kuru soğan (yemeklik doğranmış)
1 limonun kabuğunun rendesi
8-10 dal maydonoz (iri kıyılmış)
2-3 yemek kaşığı tam buğday unu
1 yumurta
2 kaşık zeytinyağı
Yarım çay kaşığı toz kişniş
Bir fiske kuru nane
Yarım paket kabartma tozu
3-4 kibrit kutusu kadar beyaz peynirin rendesi
Peynirinizin tuzuna oranla ilave tuz gerekiyorsa konabilir.

Tamamını elle karıştırıp yuvarlak şekiller vererek fırın tepsisine diziyor ve 180C kadar sıcak fırında 20 dakika civarı pişiriyoruz.



Bu malzemelerden 11 adet köfte çıktı. Tarifin adıda Kereviz Köftesi olsun bari ama biz yerken limonlu kek yer gibi hissettik :)

Afiyet olsun!!

Hiç yorum yok: