24 Ekim 2013

Sebzeli Nugget

Karan bey için yeni bir yemek tarifim oldu ve gerçekten "hmmm" diye diye yedi. Tavukla ve kabakla bu aralar arası açıldı nedense, ben de bu şekilde sevdirmeye çalıştım, oldukça işe yaradı.

Direkt konuya gireyim: Benim malzemelerimle çay tabağı büyüklüğünde 9 adet nugget oldu.








Malzemeler:

Yarım tavuk göğsü (haşlanmış)
1 kabak
1 küçük havuç
yarım salçalık kırmızı biber
1 minik kuru soğan
1 dal fesleğen
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı süt
Köri
Safran
Tuz
 1 çay bardağı kadar bayat ekmek kırıntısı.



Haşlanmış tavuk göğsünü robottan geçiriyorum.
Diğer sebzeleri de ayrıca robottan geçiriyorum. Sertlerle yumuşakları aynı anda yapmayın derim, zira hepsi aynı anda ufalanmıyor malum. Yumuşak olanlar fazla parçalanabilir. Ardından yağ ve sütü karıştırıyorum.

En son da tuz, köri ve kıyılmış fesleğenleri karıştırıp tüm ürünleri köfte gibi yoğuruyoruum. Ben bu yoğurma kısmını da robotta yapıyorum bu arada.

Bir kasede ekmeklerle yumurtayı ve safranı çırpıyorum. Nuggetlerı bu karışıma bulayıp, pişirme kağıdı olan tepsiye diziyorum.  250C fırında yarım saat civarında pişiriyorum. (Bu arada benim fırınım hem fan hem alt üst çalışacak şekilde çalışıyor).
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: