2 Aralık 2013

Pırasalı Fırın Mücver

Hem hafif, hem sağlıklı bir sebze tarifi veriyorum, Karan bayılıyor, biz de tabi.


  • 2 kabak
  • 1 pırasa
  • Kıyılmış maydanoz, nane ve dereotu
  • 1 yumurta
  • 4-5 yemek kaşığı un
  • Dilediğiniz gibi karabiber, kimyon, toz kırmızı biber ve tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • yarım paket kabartma tozu
Kabakları rendenin kalın tarafıyla rendeliyorum. Ben kabuğunu soymuyorum. İri rendelenirse suyu çıkmıyor.
Pırasaları taze soğan gibi ince ince şeritlere bölerek, kıyıyorum. Yeşil kalın yapraklarına kadar. Kalın yaprakları koymuyorum.

Kalan tüm malzemelerle birlikte, elimle derin bir kapta karıştırıyorum. Bazen kabak fazla sulu oluyor, o yüzden un miktarı bazen biraz göz kararına kalıyor.

Fırın tepsisinde pişirme kağıdı üzerine, yassı mücverler olacak şeklinde diziyorum. Bu miktarlardan, her biri çay tabağı büyüklüğünde, 11 adet mücver çıkıyor. Fansız, ısınmış, alt-üst yanan fırında 180-200C civarı sıcaklıkta 20-25 dakikada pişiyor.

Aslında bildiğiniz mücvere taze soğan yerine pırasa koymuş oldum. Çocuklara pırasa yedirmenin bir yolu olarak, eminim seversiniz, afiyet olsun :)


Hiç yorum yok: