18 Mart 2014

Kabaklı Wrap

Karan genelde yemek yemeği seven bir çocuk, her zaman yediği şeylere dikkat etmişimdir, tanıyanlar bilir.

Gün içinde çeşitli besin gruplarından alması için özen gösteririm. 
Okula başladığından beri aylık yemek mönüleri geliyor, ben de diğer öğünleri ona göre organize ediyorum. Öğleyin sebzeli köfte varsa akşam sebze vermeye çalışırım veya öğlen bakliyat aldıysa akşam balık yedirmeye çalışırım.

Sebzeleri alırken ise haftalık planlıyorum. 
Bu akşam için taze fasulye planlamıştım ancak yemem diye tutturdu.

Bu dürüm de bu sebeple son dakika yemeği oldu: sonuç süper bir lokma bile kalmadı!! :)

Aslında wrap almıyorum, fabrikasyon olanları denedim aylarca bozulmuyor ki bu da çok fazla koruyucu var demek. O yüzden yufkacıdan veya marketten taze yufka ekmeği diye birşey alıyorum,, Bu bir tür yufka aslında ama birazcık daha kalın ve hafif pişmiş, sanki gözleme hamuru gibi. Çapı 35-40cm falan oluyor. Hem wrapten daha ince, lezzetli ve taze, hem de yufkadan daha pratik. Artık adına ister dürüm diyelim ister wrap, biz çok sevdik..






Malzemeler:
1 adet kabak
1 domates
Çok ince dilimlenmiş sucuk
6-7 dilim kaşar peyniri




Kabakları çok ince dilimleyip, tost makinasında pişiriyorum.
Ardından dürümün içine, ince dilimlenmiş domateslerle birlikte tüm malzemeyi diziyorum. 6-7cm genişliğinde katlıyorum ve ızgaraya sığması için ortadan kesiyorum.
Ardından yine tost makinasında kaşarlar eriyene kadar basıyorum.
Böylece 1 adet kabağı bütünüyle yemiş oluyor, diğer şeyler de cabası. Çok az sucuk da koyduğum için, tost yer gibi iştahla yedi, bayıldı. Yufkadan ise karbonhidrat karşılanmış oldu. Benim içim rahat, çocuk mutlu daha ne! 

Yanında ayranla, süper bir öğün. Tavsiye olunur.



Hiç yorum yok: